loading...

وبلاگ توسعه خبری بارانا نیوز

وبلاگ توسعه خبری بارانا نیوز | فرهنگ، بهداشت و سلامت، هنر، تکنولوژی، مد و فشن

بازدید : 416
دوشنبه 4 اسفند 1398 زمان : 16:36

مدیریت ساختمان برای ساختمان‌های کوچک با تعداد واحد کم، بهتر است به صورت مشارکتی انجام شود، به این معنا که پس از انتخاب یک نفر مدیر از بین ساکنان، چند نفر نیز مسئولیت‌هایی را به عهده بگیرند و زیر نظر مدیر ساختمان وظایف خود را انجام دهند. اما در ساختمان‌های بزرگ این شیوه به لحاظ زیاد بودن واحدهای مسکونی و کمی‌مسئولیت قابل اجرا نیست چرا که کمتر کسی حاضر به پذیرش مسئولیت‌ها می‌شود. بنابراین حتما لازم می‌شود در مجتمع‌های بزرگ هیات مدیره‌‌‌ای با تشکیلات منظم اداری و استفاده از راه کارهای دیگر به اداره ساختمان بپردازند. یکی از این راه کارهای پیشنهادی استفاده از نرم افزار مدیریت ساختمان برای اداره ساختمان می‌باشد. در این اپلیکیشن امکان تعریف چند مدیر نیز وجود دارد. به این شکل که مدیر می‌تواند بعد از تعریف واحد‌ها در اپلیکیشن، افراد دیگری را نیز به عنوان مدیر تعریف نماید. مدیر آپارتمان، منتخب مجمع عمومی‌مالکان آپارتمان است و حدود وظایف و تکالیف وی برای اداره ساختمان در قانون تملک آپارتما‌ن‌ها و آیین‌نامه آن پیش‌بینی شده است که از جمله موارد آن می‌توان به جمع‌آوری مبالغی برای شارژ آپارتمان و برنامه‌ریزی برای اداره آن اشاره کرد. همچنین مدیر آپارتمان وظیفه دارد در مواردی که مالک یکی از واحدها در پرداخت هزینه‌ها تاخیر داشت، به نمایندگی از سایر ساکنان، اقداماتی برای احقاق حقوق مالی آنها به عمل آورد. اقدامات مدیر آپارتمان در حد اداره ساختمان است. در مواردی ممکن است اقدامات مدیر آپارتمان، از موضوع اداره فراتر برود. به عنوان مثال اختصاص بخش‌هایی از فضای خالی حیاط ساختمان برای استفاده در موارد مختلف، خارج از بحث اداره ساختمان و وظایف مدیر آپارتمان است.

بررسی عملکرد حرارتی ساختمان و نقش آن در مدیریت ساختمان
نظرات این مطلب

تعداد صفحات : -1

آمار سایت
  • کل مطالب : 0
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 22
  • بازدید کننده امروز : 15
  • باردید دیروز : 31
  • بازدید کننده دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 63
  • بازدید ماه : 204
  • بازدید سال : 1271
  • بازدید کلی : 3752
  • کدهای اختصاصی